آرشیو اسفند ماه 1402

در این وبلاگ اطلاعات کامل و جامعی برای انتخاب آرایشگاه مردانه، سالن زیبایی مردانه، باغ تالار و... در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

نکات مهم در آموزش میکروبلیدینگ ابرو که حتما باید بدانیم

یبرای یادگیری میکروبلیدینگ، یکی از مهمترین نکاتی که باید بدانید زیبایی شناسی صورت است. یعنی باید انواع فرم صورت را بشناسید و در عین حال انواع ابروها را بشناسید و بتوانید متناسب با فرم صورت مدل ابروی مناسب را انتخاب کنید. یکی از موارد دیگری که بسیار مهم است، طراحی ابرو است، پس سعی کنید طراحی ابرو را به طور کامل یاد بگیرید. به عنوان یک پیگمنتر، شما باید همه چیز را در مورد مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو بدانید. همچنین باید بدانید که انجام میکروبلیدینگ ابرو برای چه افرادی مناسب نیست و توصیه نمی شود.

تبدیل شدن به یک تکنسین میکروبلیدینگ حرفه ای نیاز به سالها تمرین و یادگیری دارد. اما در اینجا لیستی از نکات مهم آموزش میکروبلیدینگ برای هنرمندان آورده شده است که به شما کمک می کند حرفه ای تر شوید و بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهید.
نکته ۱ – مشاوره بسیار مهم است

مشتریان می‌دانند که میکروبلیدینگ برای ماه‌ها، حتی سال‌ها روی صورت آن‌ها باقی می‌ماند و گاهی تصمیم نهایی برایشان سخت است. آنها همچنین می ترسند که آیا این روش دردناک باشد، آیا آنها ابروهای جدید خود را دوست دارند و آیا هنرمند مناسبی را انتخاب کرده اند یا خیر. اگر بتوانید بهترین دوره آموزش میکروبلیدینگ را انتخاب کنید می توانید به بهترین روش هم به مشتریان خود مشاوره دهید.

مشاوره راهی عالی برای شناخت مشتری و توضیح همه چیز در مورد درمان است. آنها احساس آرامش بیشتری خواهند کرد و به شما اعتماد خواهند کرد. همچنین خواهید دید که آیا آنها کاندیدای خوبی برای میکروبلیدینگ هستند یا خیر و “حالت خود را احساس می کنند. در دوره آموزش میکروبلیدینگ باید تکنیک های مشاوره با مشتری را به خوبی فرا بگیرید.


نکته ۲ – آموزش مراقبت های قبل از میکروبلیدینگ

شما به عنوان یک هنرمند میکروبلیدینگ باید مراقبتهای قبل از میکروبلیدینگ را به خوبی آموزش ببینید تا لتوانید این آموزشها را به مشتریان خود انتقال دهید. هنگامی که مشتری یک درمان را رزرو کرد، مطمئن شوید که دستورالعمل‌های پیش از مراقبت واضح را به او می‌دهید تا درمان به آرامی پیش برود. آنها باید شامل موارد زیر باشند:

استفاده از رتینول، لایه بردارهای شیمیایی یا محصولات ویتامین A را یک ماه قبل متوقف کنید.
حداقل ۲ هفته قبل از تزریق بوتاکس خودداری کنید.
حداقل ۲ هفته قبل از انجام فیشال خودداری کنید.
۲ هفته قبل از آفتاب گرفتن یا برنزه کردن خودداری کنید.
حداقل ۱ هفته قبل از برداشتن یا اپیلاسیون ابروها خودداری کنید.
حداقل ۲۴ ساعت قبل از مصرف الکل یا کافئین، ایبوپروفن، آسپرین یا مکمل های روغن ماهی خودداری کنید.
اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، با پزشک خود مشورت کنید و ببینید که آیا امکان قطع مصرف برای چند هفته قبل وجود دارد یا خیر.

نکته ۳ – پچ تست

یکی از مهمترین نکات آموزش میکروبلیدینگ برای هنرمندان تست رنگ و بی حسی است. در این دوره سعی کنید تمام تکنیک های مربوط به تست محصولات را فرا بگیرید. اگر هیچ عارضه و درمان ناموفقی نمی خواهید، باید همیشه تست میکروبلیدینگ را انجام دهید. تست کنید که آیا مشتریان شما به رنگدانه ها و کرم های بی حس کننده و همچنین سایر محصولاتی که در طول درمان استفاده می کنید حساسیت دارند یا خیر.
نکته ۴ – آموزش طراحی ابرو برای میکروبلیدینگ

طراحی مهم ترین مرحله در دوره آموزش میکروبلیدینگ است فرآیند و هر هنرمندی تکنیک خاص خود را دارد. برخی از هنرمندان اگر پس از بیحس کردن نقشه برداری کنند، مشکل دارند زیرا ممکن است طرح کلی لک شود.

برخی توصیه می کنند قبل از بی حس کردن و استفاده از قلم جراحی نقشه برداری کنید. معمولاً از یک میکرو براش برای از بین بردن آثار قلم جراحی استفاده می شود.

هنرمندان دیگر از قبل بی حس می کنند، سپس کرم بی حس کننده را پاک می کنند و سپس طراحی و قرینه سازی ابرو را انجام می دهند. با این حال، اگر نقشه برداری بیش از حد طول بکشد، اثرات کرم بی حس کننده ممکن است حتی قبل از شروع میکروبلیدینگ از بین برود.

هنرمندان بیشتر و بیشتری توصیه می کنند که از قسمت قبل از بی حسی چشم پوشی کنند. ممکن است برای مشتریان ناراحت کننده باشد، اما گفته می شود که نتایج بهتری به همراه دارد. اگر مشتری شما تحمل درد بالایی دارد، می توانید پیشنهاد کنید که قسمت قبل از بی حسی را نادیده بگیرید.
نکته ۵ – میزان کشش پوست در آموزش میکرو ابرو در خانه

یکی از نکاتی که باید در این آموزش یاد بگیرید این است: میزان کشش پوست در میکروبلیدینگ است. اگر پوست بیش از حد کشیده شود، برش ها عمیق بوده و باعث تورم و ناراحتی در فرد می شود. از طرفی در صورت کم شدن کشیدگی رنگدانه ها به عمق مناسب تزریق نمی شوند که در واقع باعث کاهش کارایی میکروبلیدینگ می شود.


نکته ۶ – زیبایی شناسی صورت در آموزش میکرو ابرو در خانه

همانطور که قبلاً گفتیم زیبایی شناسی صورت یکی از مهم ترین مواردی است که باید میکروبلیدینگ را آموزش داد. برای جلب رضایت مشتریان خود باید اصول زیبایی صورت را بدانید و بتوانید بهترین ابروها را برای مشتریان خود انتخاب کنید. این به این معنی است که شما باید الگوهای چهره را بشناسید، البته به یاد داشته باشید که همه چهره ها در چند دسته طبقه بندی می شوند، بنابراین تشخیص آنها کار چندان دشواری نیست. از طرفی باید با توجه به رنگ پوست مشتری بهترین رنگ را برای میکروبلیدینگ انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که همه طرح های ابرو دارای یک نقطه کانونی هستند، بنابراین نحوه کشیدن آنها کاملا متفاوت است.

کلام آخر

میکروکارانی که در مرکز تخصصی میکروبلیدینگ ابرو مشغول به ارائه خدمات هستند دارای مهارت لازم برای ارائه خدمات مورد نیاز مشتری می باشند، در صورتی که تمایل دارید این خدمات را به صورت حرفه ای دریافت کنید باید به بهترین مرکز مراجعه کنید، برای پیدا کردن مرکز تخصصی و حرفه ای میکروبلیدینگ ابرو همین حالا کلیک کنید.

افرادی که نباید میکروبلیدینگ ابرو انجام بدهند

بهترین مرکز میکروبلیدینگ در ایران مرکزی است که از بهترین و با تجربه ترین متخصصین در زمینه میکروبلیدینگ تشکیل شده است. میکروبلیدینگ بسیار ظریف است و به دقت بسیار بالایی احتیاج دارد به همین دلیل تکنسین باید حرفه ای باشد تا بتواند شکل طبیعی ابرو را حفظ کند. استفاده از ابزار های پیشرفته و وسایل استریل شده یا یک بار مصرف یکی دیگر از ویژگی های بهترین مرکز میکروبلیدینگ در ایران است که به زیبایی شما کمک می کند. اگر به دنبال بهترین مرکز میکروبلیدینگ هستید می توانید از وب سایت سرای عروس کمک بگیرید.

افرادی که نباید میکروبلیدینگ انجام بدهند

افرادی که دچار بیماری هایی مانند HIV یا هپاتیت هستند به دلیل انتقال بیماری از طریق خون نباید میکروبلیدینگ انجام بدهند. به دلیل خراش پوست و خون ریزی ممکن است بیماری انتقال پیدا کند.
این تکنیک از طریق خراش دادن پوست و افزودن جوهر مخصوص در لایه زیرین پوست انجام می شود به همین دلیل افرادی که بعد از زخم در بدن دچار گوشت اضافه می شوند، نباید میکروبلیدینگ انجام دهند.
به دلیل ایجاد لک و جای زخم ماندگار افرادی که دچار هیپوپیگمنتیشن بعد از التهاب یا کمرنگ شدن پوست می شوند در رابطه با این تکنیک منع دارند.
افراد دارای پوست نازک و حساس
اگر به تازگی ژودرم یا انواع فیلر را در نزدیکی ابرو تزریق کرده باشید، متخصص میکروبلیدینگ برای انجام کار از شما مجوز پزشکان متخصص و مربوطه را می خواهد. بهتر است صبر کنید و بوتاکس خود را 4 هفته بعد از انجام این تکنیک در بهترین سالن زیبایی در تهران، انجام دهید.
افرادی که درحال انجام شیمی درمانی هستند از این کار منع می شوند. بعد از انجام کامل روند درمان و شکست سرطان می توانید به راحتی میکروبلیدینگ را انجام دهید.
افراد دارای بیماری های پوستی مانند راش، زونا، اگزما و… نباید میکرو کنند. این فرایند از طریق خراشیدن پوست انجام می شود و در صورت داشتن بیماری پوستی بسیار دردناک می شود. روند بهبود دیر تر انجام می شود و ممکن است باعث تشدید بیماری فعلی شما شود.
افراد دارای پوست بسیار چرب به دلیل ترشح بیش از حد چربی، خطوط باریک ایجاد شده دیر ترمیم می شود و پیگمنت دوام کم تری دارد و میکروبلیدینگ زمان کمتری روی پوست می ماند. در پوست چرب احتمال پخش شدن رنگ دانه ها در زیر پوست وجود دارد. ترمیم ابرو در افراد دارای پوست چرب فاصله های کوتاه تری دارد. به دلیل هزینه های زیادی که افراد پوست چرب باید پرداخت کنند این تکنیک به آن ها پیشنهاد نمی شود.
افرادی که تاتو یا آرایش دائم قدیمی دارند، بدون ریمو کامل میکروبلیدینگ را انجام ندهند.
افراد دارای حساسیت ممکن است به جوهر مخصوص، بی حس کننده یا الکل موجود در جوهر واکنش نشان دهند. پس این تکنیک به این افراد پیشنهاد نمی شود.
خانم های باردار و خانم هایی که در دوران شیردهی هستند بهتر است تا زمان تثبیت هورمون ها صبر کنند.
افراد مبتلا به دیابت به دلیل کند شدن روند ترمیم ابرو ها و آسیب پذیری سیستم ایمنی نباید میکروبلیدینگ انجام دهند.

آیا میکروبلیدینگ به سادگی رفع می شود؟

هیچ راه ساده و کم هزینه ای برای رفع میکروبلیدینگ وجود ندارد. تنها لیزر بهترین گزینه برای از بین رفتن رنگدانه های موجود در پوست است که هزینه بالایی دارد. به دلیل روند طولانی و پیچیده بهتر است از اول کار بهترین مرکز میکروبلیدینگ در ایران را انتخاب کنید تا با آرامش خاطر زیبایی را به دست بیاورید.

رشد ابرو بعد از انجام میکروبلیدینگ

به دلیل عمق کم برش های ایجاد شده و صدمه ندیدن فولیکول های مو و همچنین انجام اصولی، این تکنیک روی رشد مو تأثیری ندارد. کنده شدن تار های مو در طول جلسه، جایگزین دوباره دارد.

نحوه انجام میکروبلیدینگ

برای انجام میکروبلیدینگ باید مراحلی طی شود و به بهترین مرکز میکروبلیدینگ ابرو مراجعه کنید در این مراکز خدمات مربوط به میکروبلیدینگ به صورت تخصصی به مشتریان ارائه داده می شود. اگر به دنبال تخصصی ترین مرکز میکروبلیدینگ ابرو هستید همین حالا کلیک کنید.

نحوه انجام میکروبلیدینگ

در این قسمت در مورد نحوه انجام میکروبلیدینگ صحبت می‌کنیم تا اگر تصمیم به انجام آن گرفته باشید، بدانید که قرار است چه مراحلی طی شود تا فرم ابروهایتان آنطور شود که انتظار دارید.

  1. ابتدا باید وسایل و ابزار مورد نیاز مانند سوزن‌های مخصوص و ریز، قلم مخصوص و تیغ یک‌بار مصرف تهیه و آماده شوند. متخصص محیط و لوازم موردنیاز را با مواد استریل‌کننده، استریل می‌کند تا دچار عفونت و حساسیت نشوید.
  2. سپس از شما می‌خواهد روی تختی که آن هم ضدعفونی شده است، دراز بکشید.
  3. با مواد بی‌حس کننده موضعی مانند پماد، قسمتی که قرار است روی آن کار انجام دهد را بی‌حس می‌کند.
  4. فرد متخصص، برش‌های سطحی را به کمک سوزن‌های مخصوص با دقت و حوصله روی پوست شما در قسمتی که قرار است میکروابرو انجام دهد، ایجاد می‌کند تا بتواند رنگ‌دانه‌ها را به صورت تارهای ابرو در آن قسمت‌ها یا همان لایه اپیدرم پوست، وارد کند.
  5. مهارت و ظرافت عمل فردی که میکروبلیدینگ ابرو را انجام می‌دهد بسیار مهم است و باید طرح ابرو را به صورت فرضی درنظر بگیرد و تا انتهای کار، آن را مدنظر داشته باشد.
  6. انجام این کار تقریبا ۱ ساعت طول می‌کشد و پس از آن باید تا مدتی مراقبت‌های توصیه شده توسط فرد متخصص را رعایت کرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نحوه ریموو میکرو ابرو

ممکن است به هر دلیلی مثلا نارضایتی از ظاهر ابروهایتان پس از میکروبلیدینگ، تصمیم به ریموو آن بگیرید. این کار زمانی ممکن است که خیلی از انجام این روش نگذشته باشد. مثلا در روزهای اولیه می‌توان نه به صورت کامل بلکه قسمت جزئی از میکرو ابرو را اصلاح کرد. البته در صورتی که بخواهید به‌طور کامل آن را پاک کنید، لازم است تا به کلینیک معتبر مراجعه کنید تا به کمک لیزر میکرو اصلاح شود.

چه کسانی نباید میکروبلیدینگ انجام دهد؟

هرچند میکروبلیدینگ یک روش آرایشی نیمه‌دائم است، اما برخی از افراد نباید آن را انجام دهند که عبارت‌اند از:

    • بانوان باردار
    • مادران شیرده
    • بیماران قلبی
    • افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی
    • انجام دهندگان عمل پیوند عضو
    • افراد حساس به لیدوکائین و اپی‌نفرین
    • افرادی که پس از ایجاد جراحت یا بریدگی در پوست خود، گوشت اضافه می‌آورند
    • کسانی که در قسمت ابروهای خود، خال گوشتی دارند
    • افرادی که در صورت خود بوتاکس انجام داده‌اند
 

نحوه ریموو میکروپیگمنتیشن ابرو

اگر میکروپیگمنتیشن ابرو را در مرکز معتبری انجام ندهید ممکن است پس از انجام این تکنیک از نتیجه کار رضایت کافی را نداشته باشید و در نتیجه مجبور به ریموو میکروپیگمنتیشن شوید. در ادامه این مطلب مراحل ریموو میکروپیگمنتیشن ابرو را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم علاوه بر این در صورتی که به دنبال تخصصی ترین مرکز میکروپیگمنتشن ابرو هستید می توانید همین حالا کلیک کنید.

نحوه ریموو میکروپیگمنتیشن ابرو

ازبین بردن میکروپیگمنتیشن ابرو یک فرایند حذف رنگدانه‌های میکروپیگمنتیشن از ابرو است. در صورتی که شما به هر دلیلی نیاز داشته باشید رنگدانه‌های میکروپیگمنتیشن را از ابروی خود حذف کنید، می‌توانید از روش ریموو استفاده کنید.

روش‌های مختلفی برای برداشتن میکروپیگمنتیشن ابرو وجود دارد، اما اغلب از روش‌های زیر استفاده می‌شود:

لیزر: در این روش، از دستگاه لیزر با قدرت و طول موج مناسب برای شکستن رنگدانه‌های میکروپیگمنتیشن استفاده می‌شود. لیزر با تمرکز بر روی رنگدانه‌ها، آنها را تبدیل به ذرات ریزتری می‌کند که بعداً توسط سیستم ایمنی بدن جذب و دفع می‌شوند.

میکرودرم ابریژن: این روش از طریق میکرونیدلینگ یا میکروسوزن‌ها، رنگدانه‌های میکروپیگمنتیشن را از لایه‌های بیرونی پوست به آرامی جدا می‌کند. این فرایند به ترمیم طبیعی پوست کمک می‌کند و رنگدانه‌ها به تدریج از بین می‌روند.

حذف شیمیایی: این روش شامل استفاده از مواد شیمیایی خاصی است که برای حل و جدا کردن رنگدانه‌های این عمل استفاده می‌شوند. این مواد معمولاً بر پایه اسید یا آلکالی هستند و با تماس با رنگدانه‌ها، آنها را تحلیل و از بین می‌برند.

در هر صورت، ریموو میکروپیگمنتیشن ابرو فرایندی پیچیده است و بهتر است توسط متخصصین مجرب و حرفه‌ای انجام شود. قبل از انتخاب روش ریموو، با یک پزشک یا تخصصی مشورت کنید تا بهترین راه حل برای شما تعیین شود و به عواقب و نتایج ممکن آگاه شوید.

چه کسانی نباید میکروپیگمنتیشن انجام دهند؟

میکروپیگمنتیشن به چه کسانی توصیه نمی شود
میکروپیگمنتیشن به چه کسانی توصیه نمی شود

اگر سلامت عمومی بدن‌تان دچار مشکل خاصی نباشد و در ناحیه مورد نظر هیچ‌گونه مشکلات و بیماری‌های پوستی یا عفونت نداشته باشید، در مجموع دلایل پزشکی محدودی وجود دارد که مانع از اجرای میکروپیگمنتیشن شود.

معمولا توصیه می‌شود که زنان باردار و مادران شیرده، میکروپیگمنتیشن را به تاخیر بیاندازند تا دوران بارداری و شیردهی تمام شود. افرادی که دچار دیابت هستند و انسولین تزریق می‌کنند و همچنین برخی مشکلات قلبی باعث می‌شود که افراد، برای اجرای میکروپیگمنتیشن، شرایط ایده‌آلی نداشته باشند.

اگر در مورد شرایط فعلی و بیماری‌هایتان شک دارید می‌خواهید بدانید که آیا میکروپیگمنتیشن برایتان ضرری دارد یا خیر، حتما با پزشک و با متخصص میکروپیگمنتیشن، مشورت کنید و شرایط خود را ذکر کنید.

اگر مستعد کلوئید یا ایجاد گوشت اضافه در اثر زخم و جراحت هستید، ممکن است بعد از میکروپیگمنتیشن، جای زخم و حتی گوشت اضافه در ناحیه مربوطه ایجاد شود. حتما اگر از قبل چنین مشکلاتی داشته‌اید، این موارد را با پزشک در میان بگذارید.

چه کسانی میکروپیگمنتیشن انجام می‌دهند؟

میکروپگمنتیشن برای چه کسانی مناسب است؟
میکروپگمنتیشن برای چه کسانی مناسب است؟

میکروپیگمنتیشن به عنوان یک فرایند پزشکی و درمانی شناخته نمی‌شود. بنابراین کسانی که سابقه پزشکی ندارند می‌توانند میکروپیگمنتیشن را یاد بگیرند، در دوره‌های تخصص مربوطه شرکت کنند و مهارت لازم را کسب کنند و این کار را انجام دهند.

البته فراموش نکنید که میکروپیگمنتیشنی که با اهداف زیبایی انجام می‌شود با میکروپیگمنتیشن با مقاصد پزشکی مثلا در مورد ترمیم هاله پستان و سایر موارد، بسیار متفاوت است. در مورد دوم، یعنی اهداف پزشکی، این کار حتما باید زیر نظر پزشک و توسط متخصص مربوطه انجام شود. میکروپیگمنتیشن برای اهداف پزشکی، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نیازمند سال‌ها سابقه و تجربه و اطلاعات پزشکی است. نیاز به تخصص‌های پیچیده و پیشرفته دارد.

نکات مهم برای رنگ و لایت مو

موی هر فرد به عنوان یکی از بخش های مهم زیبایی او شناخته می شود. در صورتی خدمات رنگ و لایت یک سالن زیبایی می تواند رضایت مشتری را جلب کند که موهای او را سالم نگه دارد. در ابتدای کار شما باید از سلامت موهای خود مطمئن شوید و این کار را به دست یک فرد معتمد بسپارید. امروزه اجرای رنگ و لایت مو با جدیدترین تکنیک های روز انجام می شود و می تواند موها را به شکل اول و با سلامت کامل حفظ کند. هرچه نکات مختلف برای رنگ و لایت مو رعایت شود سلامت موها بیشتر حفظ می شوند.

انتخاب سالن آرایشی معتبر

انتخاب سالن آرایشی معتبر یکی از مهمترین نکات برای انجام لایت و رنگ است. یک فرد غیرمتخصص باعث خراب شدن موهای شما و آسیب جدی به بافت آنها می شود. از آنجایی که هزینه احیای موها بسیار بالا است شما باید در انتخاب سالن آرایشی دقت زیادی داشته باشید. برای رزرو نوبت جهت انجام لایت و رنگ موها کلیک کنید.


لایت مناسب فصل

یکی دیگر از نکات مهم برای رنگ و لایت مو انتخاب رنگ و لایت با توجه به فصل است. اگر شما این نکته را رعایت کنید می توانید در زیبایی و دوام رنگ خود تاثیر زیادی بگذارید .در فصل تابستان باید از رنگ های روشن و گرم و در پس زمستان باید از رنگ های تیره و سرد استفاده شود.

هماهنگی با رنگ پوست

رنگی که شما انتخاب می کنید باید با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد. تقریبا با توجه به نظر آرایشگران متخصص تفاوت رنگ مو با رنگ پوست باید دو درجه باشد. افرادی که دارای پوست تیره هستند باید رنگ آنها دو درجه روشن تر انتخاب شود.

مواد مصرفی در رنگ و لایت مو

یکی از نکات مهمی که برای اجرای رنگ و لایت مو باعث سلامت موها می شود انتخاب مواد مصرفی با کیفیت است. اگرچه انواع رنگ در بازار با برندهای مختلفی وجود دارند اما همه آنها کیفیت مناسبی ندارند. برای انجام تخصصی لایت و رنگ باید از مواد با کیفیت استفاده کرد. این مواد ابتدا باید تست سلامت طی کرده و به عنوان یک مواد اورجینال در اختیار سالن های زیبایی قرار گیرند.

شاید برای شما پیش آمده باشد که موهای شما به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت در مراحل مختلف رنگ سوزانده شده باشند. در اکثر مواقع این اتفاق به دلیل بی تجربگی آرایشگر یا استفاده از مواد غیر اصل و فیک ایجاد می شود. برای انجام رنگ و لایت باید از اصل بودن مواد مصرفی مطمئن شوید. در صورتی که شما یک آرایشگاه معتبر را برای خود انتخاب کنید این مواد به صورت اورجینال برای شما مصرف خواهد شد.
رنگ یا لایت، کدام را انتخاب کنیم؟

اگر در انتخاب رنگ و لایت دچار شک و تردید هستید و نمی دانید که کدام را انتخاب کنید می توانید از آرایشگر کمک بگیرید. رنگ روی موهای شما به صورت کاملاً یکنواخت قرار می گیرد. اگر می خواهید موهای شما یکدست باشد می توانید این روش را انتخاب کنید. در صورتی که می خواهید موهای شما دارای تنوع بیشتری باشد، می توانید از انواع لایت استفاده کنید. لایت به معنای رنگ کردن قسمتی از مو است که می تواند به رنگ تیره یا روشن باشد.

اگر تمام موهای شما روشن باشد می توانید از یک لایت تیره و اگر موهای شما تیره باشند می توانید از یک لایت روشن استفاده کنید. لایت با روش های بسیار متنوع و مختلفی انجام می شود که وابسته به سلیقه شما باید از یکی از آنها استفاده شود. رنگ ها نیز به دو نوع موقت و دائم تقسیم می شوند که با توجه به شرایط شما می توان از انواع آنها استفاده کرد. انتخاب رنگ و لایت وابسته به شرایط شما است و نمی توان به طور قطع یکی از آنها را معرفی کرد.
لایت با چه روش هایی انجام می شود؟

لایت با روش های مختلفی انجام می شود. در انجام لایت با استفاده از کلاه مخصوص که سوراخ های بسیار ریزی دارد می توان مو را بسیار زیبا کرد. در این روش یک کلاه روی موها قرار می گیرد و از یک وسیله مانند میله قلاب بافی برای خارج کردن موهای زیر کلاه استفاده می شود. وابسته به اینکه بخواهید چه میزان از موهای شما لایت شود باید حجم مشخصی از کلاه بیرون آید. پس از خارج کردن موها از سوراخ های کلاه باید موهای خارج شده دکلره شده و یک رنگ مناسب روی آنها قرار گیرد.

یکی دیگر از روشها برای انجام لایت مو استفاده از فویل است. در این روش تکه هایی از مو داخل فویل قرار می گیرند و یک رنگ متفاوت از رنگ زمینه برای آنها ایجاد می شود. در این روش فویل ها بلندتر از موهای انتخاب شده روی آنها قرار می گیرند. افرادی که می خواهند لایت آنها بیشتر دیده شود از فویل استفاده می کنند.

آشنایی با محبوب‌ترین تکنیک‌ های رنگ مو

به یاد داشته باشید که اگر برای رنگ کردن موهای خود به آرایشگاه می‌روید، حتما یک عکس از آنچه مدنظرتان هست را با خود ببرید. زیرا این کار باعث جلوگیری از هرگونه غافلگیری ناخواسته می‌شود و آرایشگر می‌تواند تکنیک مدنظر شما را به بهترین شکل پیاده کند. حال با توجه به آنچه مطرح شد، انواع مختلفی از تکنیک‌های رنگ مو را برای افزایش دقت کار به شما معرفی می‌کنیم:

بالیاژ (Balayage)
آمبره (Ombré)
سامبره (Sombré)
بلوندی (Blonde)
لولایت (Lowlights)
بیبی لایت (Babylights)

در بهترین سالن های رنگ مو تهران انواع تکنیک های مخصوص رنگ مو انجام می شود برای رزرو نوبت در این سالن ها کلیک کنید.

تکنیک بالیاژ موها

تکنیک بالیاژ موها

تکنیک بالیاژ توسط متخصصین رنگ‌موی فرانسوی در دهه‌ی ۱۹۷۰ طراحی شده است، اما جالب است بدانید که اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است. درواقع این تکنیک اگر به درستی انجام شود، ظاهری خاص و درخشان را برای شما رقم می‌زند. اساساً، لغت بالیاژ در فرانسه به معنای از این به آن سو حرکت کردن است، بنابراین هایلایت‌های شما باید روی تکه‌هایی از مو باشد که بیشترین حرکت (به ویژه در اطراف صورت و پیشانی) را دارند. به طور کلی این مدل از هایلایت با رشد موها طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و یک گزینه‌ی عالی برای کسانی با موهای تیره یا قهوه‌ای رنگ است.

تکنیک آمبره موها

تکنیک آمبره موها

یکی از روش‌های زیبا در زنگ کردن موها استفاده از تکنیک آمبره است. روشی که در آن رنگ موهای ریشه از تضاد زیادی با بخش‌های انتهایی (ریشه‌های مو در این روش تیره‌تر و هرچه به سمت ساقه پیش می‌روید روشن‌تر می‌شوند) برخوردار هستند. لازم به ذکر است که در این روش، دکلره کردن موها یا استفاده از رنگ مناسب یکی از مراحل اصلی است. در عین حال باید بدانید که در این تکنیک نیازی به استفاده قطعی از رنگ‌های بلوند نیست، بلکه می‌توانید هر رنگی از طیف‌های رنگین‌کمان را انتخاب کنید.

تکنیک سامبره موها

تکنیک سامبره موها

این تکنیک از شدت کمتری نسبت به روش آمبره برخوردار است، به همین دلیل هم به آمبره نرم (soft ombré) معروف است. برای داشتن موهایی به این سبک، باید از هایلایت‌هایی که فقط چند درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موهای شما هستند، استفاده کنید.

بلوند کردن موها

این تکنیک از جمله رویه‌هایی است که به افرادی با پوست سبزه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در این روش بهتر است از ترکیب موهای قهوه‌ای و بلوند استفاده کنید، چراکه ظاهری طبیعی‌تر خواهید داشت و در کنار آن رگه‌های قهوه‌ای روشن صورت شما را درخشان‌تر خواهد کرد.

توصیه می‌شود که افرادی با پوست سبزه، گزینه‌ی بلوند کردن موها را انتخاب نکنند. چراکه از نگاه زیبایی‌شناسی تطابق خوبی بین این رنگ پوست و موهای بلوند وجود ندارد.

معمولاً با این تکنیک رنگ مو، هایلایت‌هایی تقریباً یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ اصلی در مناطقی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، اضافه می‌شود.

تکنیک لولایت کردن موها

تکنیک لولایت کردن موها

در این روش از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که حداقل دو درجه از رنگ موهای طبیعی افراد تیره‌تر است و می‌تواند به موهای قهوه‌ای روشن، عمق و زیبایی خاصی ببخشد. درواقع هایلایت سبب روشن شدن موها می‌شود، ولی روش لولایت دقیقا برعکس عمل می‌کند.

تکنیک بیبی لایت کردن موها

تکنیک بیبی لایت کردن موها

تکنیک بیبی لایت کردن موها استفاده از هایلایت‌های فوق‌العاده نازکی (تار مویی و ظریف) است که عموماً یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موهای شما است. جالب است بدانید که در این روش رنگ کردن موها، تمام قسمت‌ها از ریشه تا ساقه بیبی لایت می‌شود. در حالی که در هایلایت تعداد زیادی از موها رنگ می‌شود و در عین حال تراکم و نزدیک بودن موها نسبت به این تکنیک بیشتر است.

ویژگی‌ های بهترین سالن رنگ و مش

امروزه سالن‌ های زیبایی، خدمات گسترده ای را در زمینه ی زیبایی ارائه می دهند. یکی از این موارد ، خدماتی در زمینه زیباسازی مو از جمله کوتاه کردن مو، حالت دادن به مو، هایلایت، رنگ و مش مو و تکنیک‌های بافت مو می باشد. اکثر سالن‌های مو همچنین پاک‌سازی مو و درمان‌های تخصصی موهای آسیب‌دیده را نیز ارائه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم در زمینه رنگ و مش مو و ویژگی های بهترین سالن زیبایی رنگ و مش صحبت کنیم . لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. برای پیدا کردن بهترین سالن رنگ مو کلیک کنید و با توجه به میزان بودجه خود سالن رنگ مو حرفه ای را برای رزرو نوبت انتخاب کنید.

ویژگی‌ بهترین سالن رنگ و مش

چندین عنصر برای بهترین سالن زیبایی درجه‌ یک وجود دارد:
باتجربه بودن رنگ‌کار مو

هر کسی که به دنبال بهترین سال رنگ و مش می‌گردد، ابتدا باید به تجربه آرایشگران نگاه کند. یک آرایشگر حرفه‌ای نباید به دنبال انجام سایر زمینه‌ های مورد علاقه باشد، بلکه باید به دنبال انجام کار خوب در حفظ این حرفه باشد. مهر و موم‌ ها تجربه به آرایشگران اجازه می‌دهد تا دانش بیشتری در مورد حرفه خود پیدا کنند. فقط باید به یک آرایشگر مجرب اجازه دهید موهای شما را اصلاح کند. تجربه، تخصص و مهارت می‌آورد.
آموزش مستمر

صاحب بهترین سالن زیبایی رنگ و مش روند تغییر صنعت مو و مد را درک می‌کند. به همین دلیل، مالک، آرایشگرانی را استخدام می‌کند که به‌ طور مداوم آموزش خود را ادامه دهند. در برخی موارد، صاحب سالن زیبایی از آرایشگران خواسته و به نمایشگاه‌ های مو می‌فرستد تا روشی برای آشنایی با آرایش مو و نحوه انجام آن‌ ها باشد.
داشتن فضای مناسب

داشتن فضای مناسب در سالن برای رنگ کردن مو، به دو دلیل مهم است، اول این‌ که سالن زیبایی باید سیستم تهویه مناسب داشته باشد تا بوی رنگ مو برای آزار دهنده نباشد و دیگر این‌ که باید بخش رنگ و لایت در فضای جداگانه‌ ای انجام شود تا لباس سایر مراجعین با رنگ برخورد نکند.
داشتن ابزار مناسب رنگ مو

داشتن ابزار مناسب برای رنگ مو ، یکی از اصلی‌ ترین نیازهای بهترین سالن رنگ و مش است. در واقع با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهایی در زمینه رنگ مو تولید شده است که کار آرایشگر را با کیفیت و راحت‌ تر می‌کند.
فضای مناسب شست و شوی مو

فضای مناسب شست و شوی مو ، یکی از ویژگی‌های است که بهترین سالن رنگ و مش باید آن را رعایت کند. قبل و بعد از رنگ مو لازم است که موی مشتری به‌ خوبی شسته شود به همین جهت باید سرشور به‌ گونه‌ ای انتخاب شود که لباس مشتری به‌ هیچ‌ عنوان خیس نشود.

فضای مناسب شست و شوی مو
سلامت مو مشتری

اگر آرایشگر قبل از دکلره کردن به شما پیشنهاد دارد که چند جلسه تراپی مو انجام دهید تا توان و استقامت لازم برای دکلره کردن را داشته باشد ، خوشحال باشید زیرا با این کار، او حرفه‌ای بودن خود را نشان داده است. اهمیت دادن به سلامت مو مشتری یکی دیگر از ویژگی‌ های بهترین سالن رنگ و مش است.

برای رنگ‌ کار قبل از هر چیزی باید در اولویت باشد. به عبارتی رنگ‌ کار مو حرفه‌ ای باید قبل از رنگ کردن، اگر مو آسیب‌ دیده است آن را با روش‌ های مختلف احیا کند. در زمان رنگ کردن مو، مدام آن را چک کند تا مو آسیب نبیند، و برای رسیدن به پایه رنگ دلخواه سلامت موی شما را به خطر نیندازد.
کیفیت

کیفیت نیز عنصر و ویژگی‌ های مهم یک آرایشگاه خوب است. کیفیت فقط به مدل موی مشتری بر نمی‌گردد، بلکه برای محصولات و تجهیزات سالن زیبایی استفاده می‌شود. این بدان معناست که صاحب آرایشگاه روی کیفیت برتر در تمام سطوح سرمایه‌گذاری کرده است. این برای مشتریان خوب است زیرا محصولات عالی توسط آرایشگرها استفاده می‌شود و درنتیجه مراقبت خوبی از موها ایجاد می‌ گردد.
دستمزد منصفانه

دستمزد منصفانه برای رنگ و مش مو با دستمزد ارزان فرق دارد . در قیمت‌ گذاری دستمزد رنگ و مش مو، موارد زیر دخیل هستند:
• قد موی مشتری
• نوع و میزان مواد استفاده‌ شده
• زمان اختصاص داده‌ شده برای رنگ و مش
• تجربه رنگ‌ کار

کلام آخر:

رنگ و مش از تکنیک‌ های متداول رنگ مو است که در آن از دو رنگ برای ایجاد بخش‌ های تیره و روشن استفاده می‌ شود. در این روش که در آن از دکلره استفاده می‌ شود، می‌ توان با کمک فویل، کلاه مش و… انجام داد. انواع مش بسیار بالا است اما معروف‌ ترین نوع آن، هایلایت است که خود انواعی دارد.
بهترین سالن رنگ و مش خدمات تخصصی ارائه می‌دهند. معمولاً شما به آرایشگاهی می‌روید از کیفیت و کادر مجرب برخوردار باشد. همچنین آرایشگرهای کافی داشته باشد تا انتظار شما زیاد طولانی نشود.

مزایای لمینت ناخن

لمینت ناخن یک لایه نازک و نامرئی از جنس ژل، اکریلیک، رزین و … است که بر روی ناخن قرار می‌گیرد که فقط باعث زیبایی سطح ظاهری صدف ناخن و یکدست شدن آن انجام می‌شود و به بلند شدن ناخن‌ها نمی‌پردازد. لمینت ناخن ظاهری یکدست و براق به سطح ناخن‌ها می‌بخشد بنابراین باعث می‌شود تا انواع لاک به خوبی روی ناخن‌ها به نمایش دربیایند. لمینت ناخن یکی دیگر از انواع خدماتی است که در سالن های کاشت ناخن ارائه داده می شود برای رزرو نوبت در بهترین سالن ناخن کلیک کنید.

تفاوت لمینت ناخن با کاشت و ژلیش

در کاشت ناخن، بعد از این که به کمک سوهان کشی، ناخن‌ها تا حد امکان نازک و صاف شدند، اقدام به بلند کردن ناخن‌ها از طریق تیپ می‌کنیم. در ادامه با استفاده از مواد کاشت، سطح ناخن را صاف و قوس مانند کرده که برای این کار، ممکن است مواد با ضخامت زیاد روی ناخن کار شود. همین امر ناخن‌ها را ضخیم تر از حالت طبیعی نشان می‌دهد که برای برخی از افراد چندان خوشایند نیست.

ژلیش هم نوعی لاک است که ماندگاری آن نسبت به لاک‌های معمولی بیشتر است. دلیل آن هم می‌تواند این باشد که برای خشک کردن لاک از لامپ‌های (UV) استفاده می‌شود. در ژلیش ناخن ابتدا از یک ژل پایه استفاده می‌شود سپس بر روی آن دو لایه لاک ژل زده می‌شود. این عمل را می‌توان روی ناخن‌های طبیعی یا کاشت شده انجام داد و هیچ اثر تغذیه ای برای ناخن‌ها نخواهد داشت.

حال در لمینت ناخن، با کمک مواد مخصوصی که خاصیت تغذیه ای دارند به صورت لایه ای نازک، سطح ناخن کاور می‌شود. در این صورت علاوه بر حفاظت از ناخن، قوس طبیعی، زیبا و یکدستی به ناخن‌ها داده می‌شود. این روش با توجه به اینکه بسیار طبیعی و یکدست است برای افرادی که با ضخامت کاشت ناخن مشکل دارند، مناسب خواهد بود.

برای پاک کردن مواد لمینت می‌توان از سوهان یا استون استفاده کرد در صورتی که در کاشت و ژلیش ناخن لازم است جهت ریموو آن به ناخن کار مراجعه کرد.

مزایای لمینت ناخن

از مهم ترین مزایای لمینت ناخن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکدست کردن سطح ناخن

سطح ناحن یا همان صدف ناخن برخی از افراد دارای ناهمواری‌ها یا خطوط زبری است که باعث می‌شود لاک به صورت یکدست بر روی ناخن به چشم نیاید. آرایشگران به اینگونه از افراد که تمایلی به انجام کاشت ناخن ندارند ولی دوست دارند تا لاک بر روی ناخن‌هایشان زیباتر بنظر برسد، لمینت ناخن را پیشنهاد می‌کنند.
تقویت ناخن‌ها

موادی که در لمینت ناخن انجام می‌شوند دارای کوتیکول و مواد مغذی برای صدف ناخن می‌باشند که تقویت کننده ناخن به حساب می‌آیند. بنابراین یکی از مزایای لمینت، تقویت ناخن‌ها می‌باشد که همین امر موجب استحکام بخشیدن و کمک به رشد ناخن‌ها می‌گردد.
محافظت از صدف ناخن

همانطور که همه دیده‌ایم برای انجام لاک ژل یا کاشت ناخن باید یک لایه از سطح ناخن توسط سوهان برقی تراشیده شود اما در لمینت ناخن اینگونه نیست. به اینصورت که لمینت ناخن بر روی سطح ناخن شما قرار گرفته و برای ترمیم لاک ژل دیگر نیازی به تراشیدن سطح ناخن و آسیب به صدف ناخن نیست بلکه سطح لمینت است که در این فرایند تراشیده می‌شود.
ماندگاری بالا

ناخن‌ها به صورت مداوم در حال رشد هستند بنابراین بانوان به دنبال روشی هستند تا پس از انجام دیرتر اقدام به ترمیم ناخن‌های خود نمایند. ماندگاری لمینت ناخن بسیار بالاتر از کاشت ناخن و ژلیش است و حدود 30 روز ماندگاری دارد.
فرایندی سریع

انجام لمینت ناخن به علت آنکه به ابزارهایی همچون سری‌های مصنوعی و موادهای خاصی نیاز ندارد بنابراین کمتر به طول می‌انجامد و ممکن است زمان انجام آن حدودا 30 دقیقه باشد. بنابراین انجام لمینت ناخن موجب صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و می‌توانید به امور دیگر روزانه خود بپردازید.
سبک بودن

بسیاری از بانوان می‌گویند که پس از کاشت ناخن در ناخن‌های خود احساس سنگینی می‌کنند زیرا موادی که در طی انجام کاشت ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است برای دستان ظریف ناخن‌ها سنگین بنظر برسد و پس از چند روز از کاشت ناخن خانم‌ها در ناحیه ناخن‌های خود احساس درد می‌کنند و همانطور که همگی دیده‌ایم کاشت ناخن به صورت لایه‌ای با ضخامت زیاد بنظر می‌رسد اما لمینت ناخن اینگونه نیست و یک لایه نازک و سبک است که بر روی ناخن‌ها قرار می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که نازک بودن لایه لمینت بدان معنا نیست که شکننده و آسیب‌پذیر می‌باشد بلکه لمینت ناخن دارای استحکام بالایی است و به راحتی نمی‌شکند.

آموزش کاشت ناخن


در بهترین سالن های کاشت ناخن به هنرجویان صفر تا صد کاشت ناخن آموزش داده می شود در نتیجه اگر شما تمایل دارید این هنر خاص را یاد بگیرید می توانید به بهترین سالن کاشت مراجعه کنید. برای جستجوی بهترین سالن کاشت ناخن در سراسر استان تهران می توانید از وب سایت سرای عروس کمک بگیرید.

آموزش مرحله به مرحله کاشت ناخن

آموزش کاشت ناخن در بهترین سالن‌ کاشت ناخن به صورت حرفه‌ای و با استفاده از تکنیک‌ها و متدهاق پیشرفته انجام می‌شود. در ادامه، فرایند آموزش کاشت ناخن را به طور کلی توضیح می‌دهم:

آموزش تئوری: در ابتدا، در بهترین سالن‌های آموزش کاشت ناخن، با مبانی و تئوری‌های مربوط به کاشت آشنا می‌شوید. این تئوری‌ها شامل مواردی مانند ساختار ناخن، نحوه نگهداری و بهداشت، مواد و ابزارهای استفاده شده و تکنیک‌های مختلف کاشت ناخن است.
آموزش عملی: پس از درک مفاهیم تئوری، شما به آموزش عملی کاشت ناخن می‌پردازید. در این مرحله، از شما خواسته می‌شود تا روی مدل‌های آموزشی یا مشتریان واقعی تمرین کنید و با تکنیک‌های مختلف کاشت ناخن، ابزارهای مورد استفاده، نکات بهداشتی و اصول طراحی ناخن آشنا می‌شوید.
تمرین و تکمیل مهارت: تمرین و تکمیل مهارت در طی زمان بسیار مهم است. شما باید به طور مداوم تمرین کنید تا مهارت‌های خود را بهبود بخشید و با تجربه بیشتر، به یک ناخن‌کار کاربلد و حرفه‌ای تبدیل شوید.
آموزش بهداشت و ایمنی: در بهترین سالن‌ها، آموزش بهداشت و ایمنی اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید با اصول بهداشتی مربوط به استریلیزاسیون ابزارها، رعایت اصول بهداشتی در ارتباط با مشتریان و جلوگیری از عفونت‌ها آشنا شوید.
آشنایی با محصولات و مواد استفاده شده: در طول آموزش، شما با محصولات و مواد مورد استفاده در کاشت ناخن، مانند ژل‌ها، پودر آکریلیک و چسب‌ها، آشنا می‌شوید. علاوه بر این باید بتوانید محصولات مرتبط را تشخیص دهید و از کیفیت و اعتبار آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

مهمترین نکته این است که برای یادگیری بهتر کاشت ناخن، به سالن‌های آموزشی معتبر مراجعه کنید‌.

چند نکته درباره ژلیش ناخن

ژلیش نسبت به کاشت و لمینت ناخن ها ساده تر است و ناخن کاران نیز برای ارائه این نوع تکنیک هزینه کمتری را از مشتریان دریافت می کنند، اگر شما تمایل به انجام ژلیش ناخن دارید باید برای انجام این نوع تکنیک به تخصصی ترین سالن کاشت ناخن مراجعه کنید، در صورتی که در جستجوی سالن حرفه ای برای انجام ژلیش ناخن هستید همین حالا کلیک کنید.




نکاتی دریاره درباره ژلیش ناخن
 

از مهم ترین نکات ژلیش ناخن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قبل از انجام ژلیش اگر هرگونه بیماری پوستی یا حساسیت دارید از پزشک خود مشورت بخواهید
از مواد اولیه مرغوب استفاده کنید و گول ارزان بودن برخی مراکز زیبایی که با حداقل قیمت ژلیش را انجام می‌دهند را نخورید.
سعی کنید قبل از آسیب جدی برای ترمیم ژلیش اقدام کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی دور بمانید.
حتما از پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید تا به سطح ناخن آسیب وارد نشود.
پس از پاک کردن ژلیش حتما با روغن یا کرم مرطوب کننده سطح ناخن خود را ماساژ دهید تا رطوبت رسانی انجام شود.
از مواد جلا دهنده و براق کننده ناخن که دارای ترکیبات سرطان‌زایی چون فرمالدهید، تولوئون و یا دی بوتیل فتالات هستند هرگز استفاده نکنید.
حتما قبل از ژلیش ناخن‌هایتان را مانیکور کنید تا سطح یکسانی داشته باشند.
پس از ژلیش بر روی ناخن‌ها کلینر بزنید تا کیفیت ژلیش افزایش یابد.

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی

لاک ژلیش مثل لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی شود و پس از قرار گرفتن زیر نور لامپ مخصوص است که به حالت جامد در می آید. پس از آنکه در زمان تعیین شده ناخن های خویش را ریز نور لامپ LED یا UV قرار دادید، لاک سفت می شود. چنانچه احساس می کنید که باید یک لایه دیگر هم از لاک ژلیش روی ناخن خویش استفاده کنید، دوباره باید پس از هر لایه، ناخن ها را در معرض نور لامپ بگذارید تا خشک شود.


دوام لاک ژلیش

لاک های ژلیش دوام بسیار طولانی نسبت به لاک های معمولی دارند و بسیار مقاوم اند، دوام این لاک ها 1 ماه و شاید هم بیشتر است پس هنگامی که در یک ماه چند جشن و عقد و عروسی پیش رو دارید می توانید از لاک ژلیش استفاده کنید.

لوازم مورد نیاز ژلیش ناخن

- لاک پایه

- دستگاه UV- LED

- استون خالص

- محلول کلینزر ناخن

- سوهان دستی ناخن

- بافر ناخن

- عقب زن و نیپر

- ضد قارچ و پرایمر ژل

- لاک ژل

- روغن کوتیکول و لوسیون



مرحله های انجام ژلیش ناخن

ژلیش ناخن طی مرحله های زیر به وسیله ناخن کار انجام می شود:

مرحله اول:نخست ناخن ها مانیکور می شوند. در این گام، ظاهر ناخن شما متناسب با سلیقه خودتان به شکل گرد، مربعی، کوتاه و یا بلند سوهان کشیده می شود. همینطور ناخن کار پوست اطرف ناخن( کوتیکول) را مرتب نموده و قدری به عقب هل می دهد تا لاک جلوه زیباتری داشته باشد.



مرحله دوم:ناخن کار برای افزایش دوام لاک ژل روی ناخن، به کمک سوهان خراش هایی سطحی روی سطح ناخن ایجاد می کند. به این ترتیب لاک ژل بهتر به سطح ناخن چسبیده و همینطور ظاهر ناخن بی اندازه ضخیم بنظر نمی رسد.


به یاد داشته باشید که پس از مرحله های یک و دو( مانیکور و ایجاد خراش) دست های خود را نشویید؛ برای این که سبب جدا شدن زود هنگام لاک ژل از ناخن می شود.



مرحله سوم:حال نوبت به لاک زدن می رسد. برای پررنگ و زیبا بنظر رسیدن لاک ژل لازم است که دو لایه از آن روی ناخن زده شود. بعد از زدن لایه اول لاک ژل، لازم است انگشتان خویش را داخل یک دستگاه کوچک خشک کننده با اشعه UV بگذارید و چند ثانیه صبر کنید. بعد از خشک شدن لایه اول لاک، لایه دوم زده شده و دوباره خشک می شود. این مراحل چند بار تکرار میشوند تا طرح مورد نظرتان به زیبایی روی ناخن هایتان نقش ببندد.


برای پاک کردن ژلیش در خانه با دقت عمل کنید

چنانچه به علت مسافت، زمان یا هزینه تصمیم گرفتید خودتان ژلیش ناخنتان را پاک کنید، باید خیلی بیشتر دقت و صبر و حوصله به خرج دهید. میتوانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:



- استون ۱۰۰ درصد یا محلول تمیز کننده ناخن تهیه کنید. محلول های تمیز کننده ناخن از استون ملایم تر هستند و اسیب کمتری وارد می کنند.



- یک گوش پاک کن یا پنبه کوچک را به محلول اغشته نموده و به آرامی روی سطح ژلیش بکشید.



- برای مدتی مثلاً بیست دقیقه یا کم تر( بسته به نوع و سختی ژل) اجازه دهید مواد تمیز کننده روی ناخن بماند. در این مدت ناخن ها را داخل فویل های آلومینیومی بپیچید. هنگامی که ژلیش بطور کامل پاک شد، با مقدار کمی آب هر ناخن را شست و شو دهید.



- دست هایتان را با حوله خشک کنید و از کرم های مرطوب کننده دست و روغن های تقویتی ناخن استفاده کنید. پوست اطراف ناخن را از بین نبرید و حتماً با مرطوب کننده ها آبرسانی کنید.



این فرآیند بسته به نوع مواد ژلیش شما ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. همینطور میتوانید از یک پوشر کوتیکول برای برداشتن مواد باقی مانده در گوشه های ناخن و پاک کردن کوتیکول ها و پوست های اضافی استفاده کنید.




آیا ژلیش عوارض دارد؟

ژلیش برای خانم هایی که ناخن های ضعیف و حساسی دارند اصلاً توصیه نمی شود زیرا به صورت 4 لایه روی ناخن می خورد و مانع از رسیدن اکسیژن کافی به ناخن می شود.



در ضمن بهتر است هرازگاهی به ناخن فرصت استراحت داد و پیش از زدن لاک جدید ناخن را از لحاظ سلامت کاملاً بررسی کرد. حتی افردی که لاک های معمولی می زنند هم باید گاهی به ناخنشان استراحت بدهند زیرا نرسیدن اکسیژن سبب زرد شدن آن می شود.



نکته دیگر این که هیچوقت نباید ژلیش را به زور و با وسایل تیز و برنده یا حتی سوهان از روی ناخن پاک کرد برای این که این کار شدیداً به صفحه ناخن اسیب می زند.



اگر از برندهای معتبر ژلیش استفاده کنید و بدرستی آنرا روی ناخن بزنید و پاک کنید، این نوع لاک کم عارضه است. فراموش نکنید هر دفعه پس از پاک کردن ژلیش از روغن های تغذیه کننده دور ناخن استفاده کنید. برای افرادی که ناخن می جوند یا کودکان که ناخن را به دهان می برند، استفاده از ژلیش به هیچ وجه توصیه نمی شود.